Konflikthantering

Meningsmotsättningar och konflikter är något som uppstår på alla arbetsplatser. Som chef behöver du vara uppmärksam för att kunna agera i tid. Rätt hanterade kan konflikter leda till utveckling av både arbetssätt och relationer på arbetet. Men konflikter som inte hanteras tenderar att eskalera och leda till destruktiva beteenden som påverkar både verksamhet och arbetsgrupper negativt

Hur arbetar vi?

Stöd och utbildningar

Vi erbjuder handledning och stöd till dig som chef i konfliktsituationer, i förebyggande syfte eller som stöd vid pågående konflikter. Vid behov kan en kartläggning vara till hjälp. Vi kommer också in och arbetar konfliktlösande eller förebyggande med hela gruppen eller i de konstellationer där konflikten är aktuell.

Utöver handledning erbjuder vi även kortare och längre utbildningar inom konfliktområdet, innehållande konfliktkunskap, konfliktlösningsstrategier samt kunskap om hur man kan förebygga konflikter genom att proaktivt skapa goda förutsättningar för arbetsgrupper.

Läs mer om våra utbildningar i konflikthantering här

Intresserad? Kontakta oss
Du använder en gammal webbläsare

Gamla webbläsare har bara delvis stöd för ny teknik och ger inte webbplatsen en ärlig chans att leva upp till sin fulla potential. Du kan enkelt ladda ner en annan webbläsare som fungerar bättre. Här är ett axplock moderna webbläsare som fungerar bra!

Uppdatera min webbläsare

Jag vill fortsätta ändå